Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Ångest

Av lindilus79 - 23 mars 2012 15:14

Fredag idag då. Fint väder ute. Jag har fått ändra planerna sen vårat ivfmöte. Vi måste få ihop pengarna på egen hand. Så jag har via nya spår fått en truckutbildning & med den vänder jag mig mot norska arbetsmarknaden. Då och endast då, kan vi finansiera det själva. 

Men det drar ut på tiden så klart. Känner mig less på att vänta, på dagen då vi kanske blir gravida.

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Min ångest är skyhög, och jag vet inte vad jag ska göra. Det mesta känns meningslöst. Jag isolerar mig allt mer, vill inte gå ut. Vill inte träffa människor & låtsas att det är fint. 

Jag har inte den kraften, jag vrider mig i mitt skinn. Jag kan inte förstå, varför ta mig fan allt drabbar oss. Jag funderar om jag någonsin ska få må bra. Det känns långt borta. Min läkare har skrivit ut lugnande. 

Dagarna känns oändliga.

Vi har planerat att försöka med en donator, men jag känner att min sambo är frånvaranande i det läget. 

Händer inte så mycket, vi hade behövt pergo vid inseminationerna men det har vi inte. Har inte ens träffat donatorn som hört av sig flera gånger. Jag vill ge upp. Jag är så trött. Situationen är helvetisk. 

Vill inte umgås med folk, där barn är inblandade. Jag blir bara förbannad. Jag orkar inte. 

Jag har bett gud att visa mig vägen, för jag är vilsen. På ett sätt jag inte har upplevt förut. 

Gud visa mig vägen, för att det ska bli bättre. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindilus79 - 27 april 2012 21:57

Tror jag håller på att bli galen här...jag tror det här är början på panikångest.. jag är trött på mig själv..trött på dig..jag är så jävla oroligt och rädd för allt..får ont i magen för allt...vill att det ska bli som vanligt..eller så normalt som...

Av lindilus79 - 23 april 2012 22:24

Jag har fått mina zybantabletter för ungefär 1 vecka sen, och de har fungerat si så där...idag har jag ökat upp till 2 tabletter om dan...vred som fan i magen ett tag men nu har det lugnat sig...jag måste bestämma mig för en fimpningsdag...jag har ju...

Av lindilus79 - 23 april 2012 21:56

Det börjar gå bättre nu..jag känner att ivf fiaskot har fått landa & jag vet vad jag ska göra..har hittat en donator..jättegullig på alla sät..jag är tacksam...för att vi har träffat just honom...jag tror vi kommer att bli gravida trots allt...jag ha...

Av lindilus79 - 16 april 2012 10:01

Jag har käkat zyban nu i 4 dagar och fimpade igår söndagen den 15 April! Det känns som att det är ett hål i cigaretten..i love it. Ingen abstinens:) ...

Av lindilus79 - 19 mars 2012 18:26

Här är vi just nu. Förra veckan på onsdag träffade vi läkare och beteendevetare på reproduktionsmedicinskt centrum. Det var förnedringstimmen i mitt liv. Hon menar på att jag inte är lämplig som förälder, men tanke på att jag har prickar i mitt regis...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards